2007-02-14

Dittpris lanserar ny fräsch design

Dittpris har lanserat en ny version av sin prisjämförelsetjänst och den innehåller en del fräcka funktioner. Bland annat kan man dra bilder och lägga i en jämförelselista eller önskelista vilket gör det mycket enkelt att jämföra och skicka produkter.

Vidare har man lagt till mycket snygga grafer för t ex populäraste kategorier och mest besökta butiker.

Grundtänket är dock det samma: endast betalande butiker finns med.

Visst är det viktigt att ha ett snyggt gränssnitt för sin tjänst men jag har ingen uppfattning ännu om Dittpris även har utökat och kompletterat med egenskaper, fler butiker, pris och fler produkter. Vissa stickprov visade inte på att det fanns några stora uppdateringar inom dessa områden och det kommer konsumenterna att genomskåda förr eller senare. Är inte informationsinnehållet så komplett och riktigt som möjligt spelar det ingen roll hur snygg tjänsten är.

Sammanfattningsvis är det dock ett snyggt "facelift".

Inga kommentarer: